Dear Nelinpeli #130

Nelinpelin kastikkeiden jaksokohtainen kommentointi.
Locked
Wasara
Website: http://www.nelinpeli.com
Name: Jason Ward
Live: Wasara
PSN: Wasara
Steam: Wasara

27 Nov 2017, 17:32

Kysymystulvaa odotellen! Kyssäripyssäri tähän suuntaan tai osoitteeseen podcast@nelinpeli.com.

Bring it on! Takaraja 2.12.
--= “We travel not to escape life, but for life not to escape us.” =--
--= jason@nelinpeli.com =--

Unluckymonster
Name: Joonas
Steam: Unluckymonster

29 Nov 2017, 17:39

Puhuitte viime podcastissa tatuoinneista.
Jos jokainen teistä pakotettaisiin laittamaan tatuointi jalkaan, torsoon, käteen ja päähän mitä valitsisitte?
Koolla ei ole väliä kunhan se näkyy (siis tatuoinin).

- - - -

Yli 370 kuoleman jälkeen Cuphead läpi "Normal" vaikeustasolla. Ei tosin puhtain paperein mutta minkäs teet jos pelintekijöiltä on jäänyt itse Paholaisen hitboxit viimeistelemättä.

Mikä oli Mikan mielestä Cupheadin vaikein boss-fight kokonaisuudessaan ja vaikein bossi-tappelun phase vai onko Mapekin jo ehtinyt pelata Cupheadin läpi? Itselleni Dr. Kahl’s Robot Phase 3: Chaos emerald (bullet hell) ja Paholainen kokonaisuudessaan olivat suoraan sanottuna päätä seinään hakkaamista.

Image
Unluckymonster created ArmA 3 SP missions collection:
https://steamcommunity.com/workshop/fil ... =676605738

Ruttomaski

01 Dec 2017, 16:59

Viime kastikkeessa Mape taisi Switchin LA Noiresta mainitakkin, mutta mitä ajatuksia herättää fyysiset julkaisut, jotka tulevat tulevaisuudessa olemaan pelikelvottomia? Uusimpana tapauksena Call of Duty WW2, jonka yksinpelin pelaaminen vaatii päivityksen lataamisen. Toki vain pieni osa peleistä vaatii väliaikaista tai jatkuvaa internet-yhteyttä, mutta näin vanhanaikaisena fyysisen median suosijana en oikein pidä suunnasta jossa ollaan riippuvaisia servereistä. Toki ymmärrän ettei tämä suurta yleisöä kiinnosta millään tavalla ja jostain olen saanut käsityksen, että ainakin Jason ja Mika suosivat digitaalisia pelejä.

Lisäksi, tietääkö Nelinpelin striimivastaava Mika mihin striimeistä aina välillä katoaa mahdollisuus valita striimin laatu?

Todennäköisesti ei kysymyksiä ehdi herätä ennen vuoden viimeistä podcastia, joten kiitokset vuoden 2017 podcast-tarjonnasta ja hyvää joulun odotusta mikäli sellaista vietätte!

Jarnold

01 Dec 2017, 17:25

Kuten viime kastikkeessa ja muutenkin alalla, on mikromaksut puitu jo aivan paljaaksi, mutta mielestäni paljon oleellisempi asia on jäänyt huomaamatta. En siis ole kovinkaan hyvin perillä AAA-peleistä, enkä etenkään verkkopelattavista moninpeli-sellaisista. Syy siihen on se, että olen käyttänyt suurimman osan peliajastani viimeisen 15 vuoden aikana Counter Striken eri muotoihin, ja oikeastaan muuten olen pelannut vain ropeja ja civilizationia.

Kun nyt seurasin tätä uutisointia battlefrontin ympärillä kiinnitin eniten huomiota siihen, että pelissä aseet ja hahmo paranevat, ei pelaaja. Ja tämä luultavasti on Call of Duty ja Destiny (? ehkä, mape varmaan korjaa) yleisölle normi. Ilmeisesti myös battlefield toimii näin, että kun saa hahmolle kokemusta, niin hahmo paranee, ei se hahmo ohjaimen toisella puolen. Ja tämä tuntui vanhalle kynäriparralle vallan kummalliselle.

Eli siis tuhansien tuntien työ ei näy välttämättä reflekseissä ja skill-based-movementissa, vaan siinä, että sulla on tehokkaampi ase kuin nyypällä ja nyyppä kuolee - tietysti karrikoiden, mutta kun vertaa juurikin CS:sään, jossa on täysin tasainen pelikenttä, jolla kokemus, sekä hiirimaton koko määräävät voittajan. Ajattelin, että sehän on vähän lätkässä luistimet paranevat X ottelun jälkeen, tai rallissa autoon saa aina kauden päätteeksi uuden turboahtimen, tai 2017 sen voi varmaan ostaa rahalla.

Olen käsittänyt, että Mika on joskus pelannut tosissaan jotain Quake-modia, jonka counter strike talloi allensa ja kehittyi maailman suosituimmaksi fps-peliksi (no flame no flame). Ja muuten miehistö nelinpelissä on enemmän kasuaalimpaa tässä mielessä. Joten olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksia "aidan toiselta puolen". Onko tälläisillä asioilla mitään merkitystä, kun pelataan TV:n sekuntien viiveen läpi, ohjaimella, jonka tikkujen tarkkuutta tulee paikata aim-assistilla. Ja tiedän, että tikku vs hiiri on käyty nelinpelissä läpi, mutta olen henk.koht valmis väittämään vasemman kivekseni kautta, että ilman aim-assistia, kukaan tasaväkinen pelaaja ei voita pleikkari-ohjaimella hiirtä ja näppistä, varsinkaan kynärissä ehkä halossa tms. ad-hd räiskinnässä.

Ja lähetän tämän kysymyksen silläkin uhalla, että vastaus on "kyllä määkin oon pelannu siegeä vitun aitopää homo", mutta tarkoitukseni ei ole fleimata mikan lisäksi muita, vaan saada näkemys juurikin näistä peleistä joita pelataan 12 kuukautta, ei 12 vuotta. Ja lopuksi haluan myöntää vielä, että ei sinne kynäriin tai dotaan, ole kenenkään mukava tulla aloittelijana, ja en nyt ehkä omalla panoksellani antanut ainakaan parempaa kuvaa yhteisöstä.

GG ja hyvää joulua, mika tuu 1v1 saunalla.

PatrikSelin
Name: Patrik Selin
Steam: PatrikSelin

01 Dec 2017, 22:34

Haittaako jos ei aina keksi kysyttävää? =)

Locked